Empiriusz 2
Jak spalają się substancje w tlenie? Jak otrzymać tlen czy dwutlenek węgla? A może chcemy się dowiedzieć co się stanie, gdy dodamy magnez do kwasu etanowego? Na te i szereg innych, nurtujących młodych przyrodników z naszej szkoły pytań z pewnością w udzieleniu odpowiedzi pomógł Empiriusz.

 Empiriusz 1
Empiriusz w dalszym ciągu w natarciu. Kolejny rok szkolny, gdy pozwala uczniom w bezpieczny sposób doświadczać chemii. Przenosić równania reakcji chemicznych z podręcznika do innego intrygującego wymiaru.

 

b_260_200_16777215_0_0_images_2024_03_25_1c0662bf-d777-4eaf-a7a2-5c992bfc0666.jpegPodczas zajęć uczniowie poznawali tajniki lutowania, wykorzystując stacje lutownicze, które szkoła otrzymała w ramach programu. Zapoznali się z zasady bhp obowiązującymi podczas lutowania, z działaniem urządzeń oraz pojęciami: lut, drut lutowniczy, kalafonia, topnik, płytka drukowana, lutowanie elementów. Do pomocy używano przyrządu zwanego trzecią ręką”, który był wyposażony w lupę. Zapoznali się także z obsługą odsysacza cyny i lutowali elementy elektroniczne. Na zajęciach uczniowie nabyli nowe umiejętności technologiczne, które być może okażą się przydatne w przyszłości.

  Lego
Klocki  Lego są pomocą dydaktyczną, która rozwija sprawność manualną, wyobraźnię, kreatywność, logiczne myślenie, spostrzegawczość, cierpliwość, zachęca do komunikacji i współpracy. Podczas zajęć świetlicowych realizowanych z wykorzystaniem klocków Lego, które szkoła pozyskała w ramach programu Laboratoria Przyszłości uczniowie realizowali zadania wg instrukcji, a następnie modyfikowali modele wg własnych pomysłów.  Takie zajęcia wzbudziły wiele emocji. Uczniowie chętnie ze sobą współpracowali i zdobyli nowe umiejętności. Klocki uatrakcyjniły zajęcia w naszej świetlicy.

Wychowawcy świetlicy

a) Warsztaty w ramach Mobilnych Laboratoriów Przyszłości.

 Laboratorium Przyszłości w szkole

Więcej na: 

 

 

 

b) lekcja techniki

mt_gallery: Lekcje technikiNa lekcjach techniki uczniowie korzystają z narzędzi zakupionych w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Do swojej dyspozycji mają klocki do samodzielnego montażu LEGO Education Spike. Podczas kolejnych tym razem majowych zajęć uczniowie zapoznali się z zasadami pracy z klockami. Dzięki zdobytym wiadomościom uczniowie budowali roboty, pojazdy i wprawiali je w ruch. Łączyli poszczególne elementy i zespoły zestawu. Na końcu sprawdzali czy złożone pojazdy są sterowane i funkcjonalne.

a) wykorzystujemy Omni 200 3D

DRUK 3D Tatry

b)  Lego Spike

W tym tygodniu uczniowie klasy 6 a na lekcjach techniki mieli do swojej dyspozycji klocki do samodzielnego montażu Lego Education Spike. Podczas zajęć miłośnicy kreatywnych zestawów zaznajamiali się z zasadami pracy z klockami. Poznawali poszczególne elementy tj. czujniki, silniki, programowalny element Hub oraz ich zastosowanie. Mieli możliwość zbudowania oraz zaprogramowania robotów i pojazdów. Każdy zespół stworzył super robota wydającego z siebie różne dźwięki, reagującego na kolory oraz ciekawe pojazdy przyszłości. Lekcje z robotami są ciekawe i zachęcają naszą młodzież do rozwoju oraz programowania. Programowanie wyzwala w uczniach kreatywność podczas tworzenia animacji, gier, obrazów interaktywnych czy prezentacji, a na zaawansowanym etapie – niezależnych programów i aplikacji. Robot to doskonała pomoc dydaktyczna, która rozwija w uczniach umiejętność pracy w grupie, rozbudza ich ciekawość oraz angażuje intelektualnie i emocjonalnie.

mt_gallery: Lego Spike